Allmänna villkor

Köpvillkor

 

Företagsinformation

Omakasa interior AB

Organisationsnummer: 559101-7271

 

Adress:

Omakasa Interior AB

Södra vägen 69

412 54 Göteborg

Sverige

 

Telefon: +46 (0)763 195 049

E-mail: info@omakasa.se

 

Dessa Köpvillkor gäller alla kunder som lägger en order hos Omakasa via www.omakasa.se. Köparen är skyldig att ta del av villkoren innan köp. Vid beställning på omakasa.se accepterar köparen dessa Kövillkor. Omakasa förbehåller sig rätten att ändra våra Kövillkor.

 

Information om Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms (OBS! Fåtal produkter, exempelvis böcker har 6 % moms). Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Till länder utanför EU’s tull- och momsunion kan tullavgifter tillkomma. Omakasa ansvarar ej för dessa kostnader.

 

Information om beställning

Beställningar

Innan du slutför och betalar för en order kan du granska din beställning och göra ändringar. Du är bunden till din order först när du godkänner den och våra villkor i kassan. Omakasa förbehåller sig rätten att begränsa och/eller makulera en order vid misstanke om vidareförsäljning.

Orderbekräftelse

Så snart köpet är genomfört kommer du få en orderbekräftelse skickad till din angivna emailadress och vi behandlar din order så snart vi kan efter att vi mottagit kvittot på din betalning. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Vid eventuella felaktigheter i t.ex angivande av pris, leveranstid osv. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Ändring av order

När du slutfört ett köp och fått en orderbekräftelse börjar vi behandla ordern i vårt system. När paketet lämnat oss finns det ingen möjlighet att ändra i din order. Om du upptäcker fel i angivna kontaktuppgifter är det din skyldighet att kontakta oss för korrigering.

 

Information om frakt

Alla ordrar över 1000 kr levereras fraktfritt med Postnord eller DHL service point inom Sverige. Paketen är spårbara och leverans till närmaste utlämningsställe.
För ordrar under 1000 kr är frakten 49 kr inom Sverige med Postnord eller DHL service point. Paketen är spårbara och levereras till närmaste utlämningsställe.

Fraktkostnaden räknas ut och visas i kassan när du lägger din order. Fraktkostnad, moms och leveranstid justeras beroende på leveransland. När du slutför ditt köp kommer ditt kreditkort att debiteras för dina varor + fraktkostnad.

 

Ej uthämtade paket

I de fall paket, brev eller större paket returneras till Omakasa av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer Omakasa debitera beställaren en avgift på SEK 300 inkl. moms. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tullavgifter

Vid internationella leveranser kan lokala tullavgifter och skatter tillkomma. Dessa bestäms först när paketet ankommer till lokala tullen i leveranslandet. Omakasa kan inte förutse eller kontrollera dessa avgifter. Det är kundens ansvar att betala extra avgifter för tullklarering.

 

Information om leveranstider

Vi siktar på att behandla din order inom 24h med vissa undantag så som vid tex inventering och rea. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Omakasa tar ej ansvar för eventuella förseningar orsakade i tull. Om en leverans är försenad eller inte kan skickas på grund av lagersaldo eller andra skäl kommer kunden informeras om detta så snart möjligt och senast 30 dagar efter att ordern lagts. Kunden får då avbeställa och/eller återbetalas utan extra kostnad.

Ordrar inom Sverige levereras normalt inom 3-5 dagar från den dag vi skickar paketet. Internationella ordrar levereras normalt inom 3-8 dagar från den dag vi skickar paketet. Undantag finns, i sådana fall meddelas du om detta så snart vi behandlat din order.

Skulle varan inte levereras i rätt tid uppskattar vi väldigt mycket om du som kund meddelar oss detta.

Så snart orderna är skickad får kunden en leveransbekräftelse via e-post vilket även innehåller spårningsinformartionen för ditt paket.

 

Rabatter

Om du har en rabattkod eller annat erbjudande gäller de endast enligt de villkor som finns angivna i samband med att rabatten eller erbjudandet presenteras.

Alla giltiga rabattavdrag framgår tydligt i kassan. Kontakta oss före det att du lägger din beställning om rabattavdragen som visas i kassan inte stämmer överens med de rabatter du anser dig ha rätt till.

 

Information om betalningssätt

Kortbetalning

Idag kan du betala med VISA eller MasterCard (med 3D secure). Vi tar inte ut några avgifter (0 kr) för kortbetalning.

Vid kortbetalning dras totalsumman på kortet direkt. Alla transaktioner är krypterade och 100% säkra. Omakasa förbehåller sig rätten att kontrollera kortets giltighet, att det finns täckning samt att de adressuppgifter köparen angett är korrekta.

Omakasa förbehåller sig rätten att neka köp.

Omakasa tar inte ut några avgifter (0 kr) när du betalar med ditt konto- eller kreditkort. Observera dock att din bank kan lägga på avgifter. Omakasa ansvarar ej för eventuella transaktionsavgifter som tas ut av din bank och vi är ej skyldiga att återbetala dessa.

Kortinformation

Kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Mondido Payments som är en säker elektronisk betalningslösning. Betallösningen tillämpar 3D secure, en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. Alla kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med nyare versioner av TLS. Omakasa hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.

Säkerhet

Hela sidan är krypterad med SSL. Om du befinner dig på en webbplats där det står https i adressfältet så krypteras all trafik mellan dig som besökare samt servern du kommunicerar med. Detta gör att det är mycket svårt att avlyssna eller manipulera informationen som skickas er emellan och SSL ger därmed en mycket högre säkerhet än en okrypterad http anslutning.

Valutor

Omakasa hålls ej ansvariga för eventuella valutaförändringar eller valutakurser.

 

Integritetspolicy

Vi använder, sparar och hanterar inte dina personuppgifter till annat än att fullfölja av din beställning. Vi följer General Data Protection Regulation som är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018.. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register genom att kontakta oss på info@omakasa.se Vi kräver bevis på din identitet innan någon personlig information som vi kan tänkas ha delas med dig.

I samband med att du lägger en beställning hos oss, uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress (för leverans och betalning), e-post och telefonnummer vilka vi använder för att fullfölja ordern. Inget av betalkortsinformationen lagras av oss.

Endast vi har tillgång till dina uppgifter och vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan ditt godkännande, förutom då det krävs för att fullfölja en order. Undantaget utgörs av data som efterfrågas inom ramarna för rättsliga ärenden.

När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa. Oderland – domän och mailhanteringssystem, Mondido – betalsystem, Posten – Vid spårbar leverans med posten, DHL – vid spårbar leverans med DHL.

Om du valt att ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi även en databas genom MailChimp.

Vi returnerar emailsvar på frågor vi får till avsändarens email. Sådana email används ej för några andra ändamål och delas inte med tredje part.

 

Retur & Ångerrätt

Som kund inom EU har du rätt att ångra ditt köp mot giltigt kvitto inom 14 kalenderdagar efter att du mottagit dina varor. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund, ej heller för demo exemplar. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick i originalförpackning och med alla dokument. Alla returnerade varor skickas tillbaka tillsammans med ifyllt returformulär enligt returproceduren nedan.

 

Återbetalning utförs snarast, dock senast inom 14 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur.

 

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt, Omakasa står inte för returfrakt. Omakasa är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför er retur väl emballerat.

Som kund utanför EU har du rätt att ångra ditt köp mot giltigt kvitto inom 30 kalenderdagar efter att du mottagit dina varor. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett returorsak.

Ångerrätt gäller ej företagskunder.

 

Reklamation

Om det skulle vara så olyckligt att du får en skadad eller defekt vara, Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@omakasa.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer .Vi byter i första hand ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi er för produkten (gäller ej eventuella kostnader för tull och moms samt bankavgifter och växlingskostnader). Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Produkt som skadats till följd av slitage anses inte vara felaktig.

Returprocedur

1. Fyll i vårt Returformulär. Inkludera namn, e-post, ordernummer och vad du skickar tillbaka samt vad som är fel. Köparen står för returfrakten om det inte är en reklamation.

2. Packa varorna i lämplig förpackning (tänk på miljön och återanvänd gärna vår förpackning, se till så att den gamla fraktsedeln inte syns). Glöm inte att bifoga returformuläret i paketet.

3. Skicka paketet till oss. Tänk på att Omakasa inte ansvarar för returer, så skicka rekommenderat för att vara säker på att det kommer fram.

Returer och byten skickas till följande adress:

Omakasa interior AB
Södra vägen 69
412 54 Göteborg

 

Information om Force Majeure

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

 

Gällande Lag

Dessa villkor och eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren vid användning av webbplatsen, eller med köp på webbplatsen, regleras av svensk lag. Omakasa kan modifiera eller ändra dessa villkor. Du uppmanas därför att spara de villkor du accepterar vid tidpunkten för köpet av din beställning.

 

Avvikelser

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende. Hur färgen i bilder återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.

Omakasa förbehåller sig också rätten att annullera en order med varor som har fått ett oskäligt pris pga. felskrivning eller som har ett felaktigt lagersaldo.

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Framtida ändringar i våra Allmänna villkor kommer endast att meddelas på den här sidan och det är din skyldighet att hålla dig uppdaterad på dessa villkor.

Senast uppdaterad: 2018-05-23