Kundservice

Hittar du inte svar på din fråga före eller efter ditt köp så tveka inte att höra av dig till oss på kontaktuppgifterna nedan.

Kontakta oss

Email

info@omakasa.se

Vi svarar inom 24 timmar.

Telefon

+46 (0)763 195049

 

Omakasa interior AB

Organisationsnummer: 559101-7271

Södra vägen 69
412 54 Göteborg
Sverige

Betalsätt

PRISER

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms (OBS! Fåtal produkter, exempelvis böcker har 6 % moms). Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

KORTBETALNING

Idag kan du betala med VISA eller MasterCard (med 3D secure). Vi tar inte ut några avgifter (0 kr) för kortbetalning.

Kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Mondido Payments AB som är en säker elektronisk betalningslösning. Betallösningen tillämpar 3D secure, en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. Vid kortbetalning kommer kunden att omdirigeras till Mondidos sida, där Kunden fyller i sina kortuppgifter och genomför betalningen. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. Alla kreditkortsuppgifter hanteras tryggt på en säker https-sida och överförs med nyare versioner av TLS. Omakasa hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.

Frakt & Beställning

FRAKTKOSTNAD

Alla ordrar över 1000 kr levereras fraktfritt med Postnord eller DHL service point inom Sverige (leverans till utlämningsställe). För ordrar under 1000 kr är frakten 49 kr med Postnord eller DHL service point inom Sverige. Paketen för alla alternativ är spårbara.

Fraktkostnaden räknas ut och visas i varukorgen samt kassan när du lägger din order. Fraktkostnaden kan variera beroende på vilket land du vill att din order ska levereras till. När du slutför ditt köp kommer ditt kreditkort att debiteras för dina varor + fraktkostnad.

Vid internationella leveranser kan lokala tullavgifter och skatter tillkomma. Dessa bestäms först när paketet ankommer till lokala tullen i leveranslandet. Omakasa kan inte förutse eller kontrollera dessa avgifter. Det är kundens ansvar att betala extra avgifter för tullklarering.

EJ I LAGER
I butiken kan du se varor som “Ej i Lager”. Det här betyder att produkten är slut i lager, men kommer fyllas på så fort vi får en ny leverans från tillverkaren. Tillverkningstiden kan vara veckor, månader eller så länge som år då tillverkarna vi representerar strävar efter att göra kvalitétsprodukter hellre än kvantitet.
Alla våra produkter är tillverkade i Japan, många helt för hand vilket gör varje produkt unik.
Kontakta oss gärna på info@omakasa.se om en vara du är intresserad av är slut i lager. Ibland har vi möjlighet att informera om när en ny leverans är på ingång.
ORDERBEKRÄFTELSE

Så snart köpet är genomfört kommer du få en orderbekräftelse skickad till din angivna emailadress och vi behandlar din order så snart vi kan efter att vi mottagit kvittot på din betalning. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

LEVERANSBEKRÄFTELSE

Din order behandlas inom 2-4 dagar med vissa undantag så som vid tex inventering och rea. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Så snart din beställning är skickad får du en leveransbekräftelse via e-post vilket även innehåller spårningsinformartionen för ditt paket.

LEVERANSTID

Lagervaror skickas normalt från oss inom 2-4 arbetsdagar.

Ordrar inom Sverige levereras normalt inom 3-5 dagar från den dag vi skickar paketet. Internationella ordrar levereras inom 3-8 dagar från den dag vi skickar paketet. Undantag finns, i sådana fall meddelas du om detta så snart vi behandlat din order.

Skulle varan inte levereras i rätt tid uppskattar vi väldigt mycket om du som kund meddelar oss detta.

Furoshiki-inslagning

Vi erbjuder vacker traditionell japansk paketinslagning. Perfekt för presenter!

Läs mer på vår sida om Furoshiki här ›

Returer & Ångerrätt

Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Om varan inte är som du föreställt dig har du 14 dagars ångerrätt när du handlat hos oss enligt distanshandelslagen. Ångerrätten gäller dock ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.

Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot produkten. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Produkten måste returneras i väsentligen oförändrat skick i originalförpackning och med alla dokument. Alla returnerade varor skickas tillbaka tillsammans med ifyllt returformulär enligt returproceduren nedan.

Återbetalning utförs snarast dock senast inom 14dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Omakasa är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse så skicka därför din retur väl emballerat.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten.

Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett returorsak.

Så returnerar du din vara:

1. Fyll i vårt Returformulär. Inkludera namn, e-post, ordernummer och vad du skickar tillbaka samt vad som är fel. Köparen står för returfrakten om det inte är en reklamation.

2. Packa varorna i lämplig förpackning (tänk på miljön och återanvänd gärna vår förpackning, se till så att den gamla fraktsedeln inte syns). Glöm inte att bifoga returformuläret i paketet.

3. Skicka paketet till oss. Tänk på att Omakasa inte ansvarar för returer, så skicka rekommenderat för att vara säker på att det kommer fram.

Returer och byten skickas till följande adress:

Omakasa interior AB
Södra vägen 69
412 54 Göteborg

4. Så fort dina varor kommer tillbaka till oss så kontaktar vi dig och bekräftar din retur/reklamation och löser eventuell återbetalning/ny vara. Vi kommer kontakta dig om vi har några frågor.

REKLAMATION

Trots Omakasas egna och våra leverantörers höga kvalitetskrav kan enstaka varor vara behäftade med fel.

Om det skulle vara så olyckligt att du får en skadad eller defekt vara, kontakta oss på info@omakasa.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer. Vi byter i första hand ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi er för produkten. Omakasa kommer naturligtvis betala för eventuella extra kostnader vid frakt av felaktig vara.

Skulle det mot förmodan uppstå en tvist så följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Integritetspolicy

Vi använder, sparar och hanterar inte dina personuppgifter till annat än att fullfölja av din beställning. Vi följer General Data Protection Regulation som är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018.. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register genom att kontakta oss på info@omakasa.se Vi kräver bevis på din identitet innan någon personlig information som vi kan tänkas ha delas med dig.

I samband med att du lägger en beställning hos oss, uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress (för leverans och betalning), e-post och telefonnummer vilka vi använder för att fullfölja ordern. Inget av betalkortsinformationen lagras av oss.

Endast vi har tillgång till dina uppgifter och vi lämnar inte ut några uppgifter till tredje part utan ditt godkännande, förutom då det krävs för att fullfölja en order. Undantaget utgörs av data som efterfrågas inom ramarna för rättsliga ärenden.

När du handlar hos oss går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig. Följande system/leverantörer jobbar vi med och din information kan komma att behöva behandlas av några av dessa. Oderland – domän och mailhanteringssystem, Mondido – betalsystem, Posten – Vid spårbar leverans med posten, DHL – vid spårbar leverans med DHL.

Om du valt att ta emot vårt nyhetsbrev så använder vi även en databas genom MailChimp.

Vi returnerar emailsvar på frågor vi får till avsändarens email. Sådana email används ej för några andra ändamål och delas inte med tredje part.

Köpvillkor

För fullständiga köpvillkor gå till länken: Köpvillkor ›

Skötselråd knivar

Våra handsmidda japanska knivar är av högsta kvalité och är väldigt vassa vid leverans. Knivarna kommer hålla skärpan länge pga det högkvalitátiva stålet.

Använd en trä eller plast skärbräda för att inte skada eggen, undvik glas/sten/porslin. Vi rekommenderar våra mjukare skärbrädor i Aomori Hiba trä.

Skär aldrig i djupfrysta eller halvfrusna råvaror. Skär heller aldrig mot någon typ av hårda material som t.ex ben då knivens hårda (och spröda) egg då lätt kan skadas.

Diska inte knivarna i diskmaskin. Handdiska med ljummet vatten och diskmedel direkt efter användning. Kolstålsknivar skall torkas direkt efter rengöring för att inte rosta. Lämna dom inte fuktiga utan torka så fort som möjligt efter användning.

Knivar gjorda i rostfritt stål behöver inte torkas direkt.

För att bibehålla skärpan rekommenderar vi att du slipar kniven med jämna mellanrum på en våtslipsten. Traditionella stålbrynen ska ej användas.

Tillreda matcha

Det är lätt att göra god matcha. Om du har köpt redskap från oss för att göra matcha, men du kanske undrar hur de skall användas?

Läs vår miniguide här ›